زندگی نامه اسحاق نیوتون
هک,امنیت,اخبار,اطلاعات,بازی,گیم,game,پک,pack,ورزشی,sport,اسپورت,نرم_افزار, اپلیکیشن,دانلود,فایل, download,اخباربازی,اخبار بازی,سورس,برنامه نویسی,پک های آموزشی,آموزشی
تبلیغات
تدریس خصوصی زبان فرانسوی
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه اسحاق نیوتون

 

اسحاق نیوتون

دانشمند و ریاضی دان انگلیسی و متفکر بزرگ در 25 دسامبر 1642 در لینلکن در شب عید میلاد مسیح به دنیا آمد. وی در بدو تولد از نظر جسمانی ضعیف و کم بنیه و غیر عادی و ناتوان بود . پدرش قبل از تولد وی چشم از جهان فرو بست . سه ساله بود که مادرش ازدواج مجدد کرد . با ازدواج مادر ؛ کودک را به مادر بزرگ سپردند . دوران کودکی نیو تون در مزرعه ای دور افتاده سپری شد . او خواهر یا برادری نداشت  که دوران کودکی را با آنها سپری کند بنابر این تنهایی غم انگیز  نیوتون  باعث شد که در بزرگسالی دارای شخصیتی گوشه گیر و انزوا طلب باشد . بیشتر اوقات در فکر ساختن وسایل مکانیکی بود در دوره مقدماتی تحصیلات خود شاگردی منظم نبود حتی تا زمان بلوغ از نظر تحصیلی فردی کند ذهن به شمار میرفت و نشانه ای از نبوغ در او دیده نمی شد . بیشتر اوقات در تنهایی و انزوا به سر میبرد و در تفکر بود ؛ مدرسه را ترک کرد تا در امور مزرعه به مادر بزرگش کمک کند اما بعد مشخص شد که به درد کار زراعت نمی خورد. عموی نیوتون او را تشویق میکند تا به کمبریج برود  در سال 1660 وارد کمبریج شد و 5 سال بعد فارغ التحصیل گشت . با شروع طاعون که اروپا را بیر حمانه در کام خود کشیده بود نابغه بزرگ ناچار شد به مزرعه مادر بزرگ نقل مکان کند . به علت شروع طاعون  دانشگاه ها و مجامع عمومی بسته شده بود . نیو تون به مدت 18 ماه به تحقیق در مسائل علمی پرداخت . در سن 22 سالگی با دختری به نام مارگریتا که از تبار اشراف ایتالیا بود آشنا شد و این آشنایی به عشق شور انگیزی مبدل شد اما این عشق او را از تفکرات علمی باز نداشت و شاید مشوقی برای کارهای علمی او بود . وی در یک شب مهتابی که در کنار درخت سیبی به تفکر می پرداخت با افتادن سیب به زمین سوا لات زیادی برایش مطرح شد و به دنبال آن قانون جاذبه عمومی را کشف کرد . نیوتون در سالهای 1665-1666 به آزمایشهای متعددی در زمینه نور پرداخت که سبب شهرت وی گشت  او نامه ای به انجمن سلطنتی نوشت که در آن نظریاتش را در مورد نور و رنگ مطرح کرده بود اما پس از مدتی با مخالفت رابرت هوک مواجه شد چرا که وی نیز آزمایشاتی در زمینه نور انجام داده بود که به نتایج صریح و روشنی دست نیافته بود بنابراین نیوتون را مورد حمله قرار داد و دشمنی عمیقی  را با نیوتون ادامه داد . نیوتون با توجه به ماجرای عاشقانه ای که داشت هیچگاه ازدواج نکرد ؛ وی مردی بسیار کم حافظه و فراموش کار بود چنانچه در کمبریج به عنوان یکی از استادان گیج به شمار میرفت . او بسیار کم غذا می خورد و از نظر ظاهری بیشتر اوقات نا مرتب بود و گاه تا نیمه شب کار میکرد . وی مردی حساس و زود رنج بود که از انتقاد به شدت ناراحت میشد . نیوتن در سال 1668 اولین تلسکوپ انعکاسی را ساخت . نیوتن  30 ساله بود که بزرگترین اثر علمی خود یعنی کتاب اصول را نوشت . وی  کارهای زیادی  در زمینه فیزیک و ریاضیات انجام داده بود ؛ و به مسائل هندسی نیز علاقه داشت او سعی کرد دستور العملهای برای تهیه طلا به دست آورد . وی پس از چاپ کتاب اصول بر اثر خستگی و کار مداوم دچار عدم تعادل روانی گشت و   بیمار شد و پس از مدتی بهبود یافت اما توانایی قبل را نداشت تا اینکه در 20 مارس 1727 در لندن در گذشت . روحش شاد.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
این سایت برای پیشرفت و موفق بودن آینده سازان ایران و استفاده های بهینه برای عامه مردم تهیه شده است پس به خوبی از این مطالب استفاده لازم را ببرید.